Søking i fotspora til Ida Helene og Ole Nicolai

I år som tidligere, kan både de som er medlemmer av Rauma historielag og andre, glede seg til mange interessante og spennende artikler og historier i Årbok for Rauma 2020.

Når historien skal skrives om personer som kanskje levde lenge før vår tid, er det viktig å se og oppleve der de var og bodde. I år dreier det seg bl.a. om et ektepar som kom til Romsdalen på 1860-tallet, bosatte seg her og døde her. Ikke hvilket som helst ektepar, og ikke hvilken som helst omgangskrets!

Søndag 19. juli 2020 hadde historielaget besøk av professor og forfatter Nils Olav Østrem fra universitetet i Stavanger. Han er i gang med å skrive en artikkel om Ida og Ole, og ønsket å ta nærmere i øyesyn stedene de hadde tilhold. To representanter fra styret i historielaget bidro med gaiding i området.

I november kommer årboka, da får du vite mer!