Årsmøtet 2021

Til tross for både sommervarme og strenge coronatiltak, møtte det til sammen opp 23 medlemmer på historielagets årsmøte som ble avholdt tirsdag 1. juni på Rauma kulturhus.

Leder Arne Steffen Lillehagen ønsket alle velkommen, og overlot deretter ordet til kulturdirektør Heidi-Iren Wedlog Olsen fra Møre og Romsdal fylkeskommune. Hun var invitert til å foredra om endrede oppgaver og ansvar vedr. kulturminneforvaltningen.

Etter en kort pause ble selve årsmøtet avviklet. Her ble det en del endringer både i styre og skriftnemnd. Arne Steffen Lillehagen trådte av etter til sammen åtte år i styret, derav seks år som leder. Nestleder Ågot M. Alnes Orvik går ut av styret etter 11 år. Per Arne Skomsø, som var lagets første leder, tar nå over ledelsen. Per Einar Langseth tok gjenvalg som styremedlem for to nye år, og Liv Sølvi Morstøl Valde ble valgt som nytt styremedlem for to år.

Skriftnemnda fikk to nye medlemmer: Edmund Søvik og Arne Johnson. John A. Aasen ble takket av etter å ha vært med i nemnda siden 2008, mens Torgeir Næss dessverre gikk bort i mars i år.

Alle foto: Ottar Rydjord